[:en]

1689 Confession of Faith

[:EL]

Ομολογία Πίστεως του 1689

[:en]

Chapter 2Κεφάλαιο 2

 

OF GOD AND

 

OF THE HOLY TRINITY

 

Paragraph 1. The Lord our God is but one only living and true God;1 whose subsistence is in and of Himself,2 infinite in being and perfection; whose essence cannot be comprehended by any but Himself;3 a most pure spirit,4 invisible, without body, parts, or passions, who only hath immortality, dwelling in the light which no man can approach unto;5 who is immutable,6 immense,7 eternal,8 incomprehensible, almighty,9 every way infinite, most holy,10 most wise, most free, most absolute; working all things according to the counsel of His own immutable and most righteous will,11 for His own glory;12 most loving, gracious, merciful, long-suffering, abundant in goodness and truth, forgiving iniquity, transgression, and sin; the rewarder of them that diligently seek Him,13 and withal most just and terrible in His judgments,14 hating all sin,15 and who will by no means clear the guilty.16

1 1 Cor. 8:4,6; Deut. 6:4

2 Jer. 10:10; Isa. 48:12

3 Exodus 3:14

4 John 4:24

5 1 Tim. 1:17; Deut. 4:15-16

6 Mal. 3:6

7 1 Kings 8:27; Jer. 23:23

8 Ps. 90:2

9 Gen. 17:1

10 Isa. 6:3

11 Ps. 115:3; Isa. 46:10

12 Prov. 16:4; Rom. 11:36

13 Exodus 34:6-7; Heb. 11:6

14 Neh. 9:32,33

15 Ps. 5:5,6

16 Exodus 34:7; Nahum 1:2-3

 

Paragraph 2. God, having all life,17 glory,18 goodness,19 blessedness, in and of Himself, is alone in and unto Himself all-sufficient, not standing in need of any creature which He hath made, nor deriving any glory from them,20 but only manifesting His own glory in, by, unto, and upon them; He is the alone fountain of all being, of whom, through whom, and to whom are all things,21 and He hath most sovereign dominion over all creatures, to do by them, for them, or upon them, whatsoever Himself pleases;22 in His sight all things are open and manifest,23 His knowledge is infinite, infallible, and independent upon the creature, so as nothing is to Him contingent or uncertain;24 He is most holy in all His counsels, in all His works,25 and in all His commands; to Him is due from angels and men, whatsoever worship,26 service, or obedience, as creatures they owe unto the Creator, and whatever He is further pleased to require of them.

17 John 5:26

18 Ps. 148:13

19 Ps. 119:68

20 Job 22:2,3

21 Rom. 11:34-36

22 Dan. 4:25,34,35

23 Heb. 4:13

24 Ezekiel 11:5; Acts 15:18

25 Ps. 145:17

26 Rev. 5:12-14

 

Paragraph 3. In this divine and infinite Being there are three subsistences, the Father, the Word or Son, and Holy Spirit,27 of one substance, power, and eternity, each having the whole divine essence, yet the essence undivided:28 the Father is of none, neither begotten nor proceeding; the Son is eternally begotten of the Father;29 the Holy Spirit proceeding from the Father and the Son;30 all infinite, without beginning, therefore but one God, who is not to be divided in nature and being, but distinguished by several peculiar relative properties and personal relations; which doctrine of the Trinity is the foundation of all our communion with God, and comfortable dependence on Him.

27 1 John 5:7; Matthew 28:19;  2 Cor. 13:14

28 Exodus 3:14; John 14:11; I Cor. 8:6

29 John 1:14,18

30 John 15:26; Gal. 4:6

 

[print_link] 

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ

ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ

 

Παράγραφος 1. Ο Κύριος ο Θεός μας είναι ένας μοναδικός ζωντανός και αληθινός Θεός·1 η ζωή Του οποίου προέρχεται από τον ίδιο·2 άπειρος στην ύπαρξη και την τελειότητα, η ουσία Του οποίου δεν μπορεί να κατανοηθεί από οποιονδήποτε παρά τον ίδιο·3 το πιο αγνό Πνεύμα,4 αόρατος, χωρίς σώμα , μέρη ή πάθη, ο οποίος μόνος έχει την αθανασία, κατοικεί στο φως το οποίο ο άνθρωπος δεν μπορεί να πλησιάσει,5 ο οποίος είναι αμετάβλητος,6 αχανής,7 αιώνιος,8 ακατανόητος, παντοδύναμος,9 με κάθε τρόπο άπειρος, ο πιο ιερός,10 πιο σοφός, πιο ελεύθερος, πιο απόλυτος, που εργάζεται τα πάντα σύμφωνα με τη βουλή του αμετάβλητου και δικαιότατου θελήματός Του,11 για τη δική Του δόξα·12 ο πιο αγαπών, ελεήμων, φιλεύσπλαχνος, μακρόθυμος, πλούσιος σε καλοσύνη και αλήθεια, που συγχωρεί ανομία, παράβαση και αμαρτία, που ανταμείβει αυτούς που Τον αναζητούν επιμελώς·13 και συγχρόνως δικαιότατος και τρομερός στις κρίσεις Του,14 που μισεί κάθε αμαρτία,15 ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν θα αθωώσει τον ένοχο.16

1 Α΄ Κορινθίους 8:4,6, Δευτερονόμιο 6:4

2 Ιερεμίας 10:10, Ησαΐας 48:12

3 Έξοδος 3:14

4 Ιωάννην 4:24

5 Α΄ Τιμόθεον 1:17, Δευτερονόμιο 4:15-16

6 Μαλαχίας 3:6

7 Α΄ Βασιλέων 8:27, Ιερεμίας 23:23

8 Ψαλμοί 90:2

9 Γένεση 17:1

10 Ησαΐας 6:3

11 Ψαλμοί 115:3, Ησαΐας 46:10

12 Παροιμίες 16:4, Ρωμαίους 11:36

13 Έξοδος 34:6-7, Εβραίους 11:6

14 Νεεμίας 9:32,33

15 Ψαλμοί 5:5,6

16 Έξοδος 34:7, Ναούμ 1:2-3

 

Παράγραφος 2. Ο Θεός που από μόνος Του έχει όλη τη ζωή,17 τη δόξα,18 την καλοσύνη,19 τη μακαριότητα, είναι από μόνος Του απόλυτα επαρκής, χωρίς να έχει ανάγκη κανένα πλάσμα που έχει δημιουργήσει, ούτε αντλεί δόξα από αυτά,20 αλλά εκδηλώνει μόνο τη δική Του δόξα μέσα, με, προς και πάνω τους. Αυτός μόνο είναι η πηγή κάθε ύπαρξης, από τον οποίον, μέσω του οποίου, και εις τον οποίον είναι όλα τα πράγματα·21 και Αυτός έχει την κυριαρχική εξουσία πάνω σε όλα τα πλάσματα, για να κάνει μέσω αυτών, για αυτούς, ή σε αυτούς, οτιδήποτε ευχαριστεί Τον ίδιο.22 Ενώπιόν Του τα πάντα είναι ανοικτά και φανερά·23 η γνώση Του είναι άπειρη, αλάνθαστη και ανεξάρτητη από το πλάσμα, έτσι ώστε τίποτα δεν είναι σ’ Αυτόν απρόοπτο ή αβέβαιο.24 Είναι απόλυτα άγιος σε όλες τις βουλές Του, σε όλα τα έργα Του,25 και σε όλες τις εντολές Του. Σ’ Αυτόν πρέπει να δίνεται από τους αγγέλους και τους ανθρώπους, κάθε μορφή λατρείας,26 υπηρεσίας ή υπακοής, που ως πλάσματα οφείλουν προς τον Δημιουργό, και ό,τι άλλο ευαρεστείται να ζητήσει από αυτούς.

17 Ιωάννην 5:26

18 Ψαλμοί 148:13

19 Ψαλμοί 119:68

20 Ιώβ 22:2,3

21 Ρωμαίους. 11:34-36

22 Δανιήλ 4:25,34,35

23 Εβραίους 4:13

24 Ιεζεκιήλ 11:5, Πράξεις 15:18

25 Ψαλμοί 145:17

26 Αποκάλυψη 5:12-14

 

Παράγραφος 3. Σε αυτό το θείο και άπειρο Ον υπάρχουν τρεις υποστάσεις, ο Πατέρας, ο Λόγος ή Υιός και το Άγιο Πνεύμα,27 με μία ουσία, δύναμη και αιωνιότητα, η καθεμία με το σύνολο της θείας ουσίας, αλλά η ουσία είναι αδιαίρετη:28 ο Πατέρας είναι του κανενός, ούτε γεννηθέντας ούτε εκπορευόμενος· ο Υιός είναι αιώνια γεννηθέντας από τον Πατέρα·29 το Άγιο Πνεύμα εκπορευόμενο από τον Πατέρα και τον Υιό·30 όλοι άπειροι, χωρίς αρχή, κατά συνέπεια μόνον ένας Θεός, ο οποίος δεν διαιρείται σε φύση και ύπαρξη, αλλά διακρίνεται από διάφορες ιδιαίτερες σχετικές ιδιότητες και προσωπικές σχέσεις· το οποίο δόγμα της Αγίας Τριάδας είναι το θεμέλιο όλης της κοινωνίας μας με τον Θεό, και της παρηγοριάς που έχουμε μέσω της εξάρτησής μας απ’ Αυτόν.

27 Α΄ Ιωάννη 5:7, Ματθαίον 28:19, Β΄ Κορινθίους 13:14

28 Έξοδος 3:14, Ιωάννην 14:11 Α΄ Κορινθίους 8:6

29 Ιωάννην 1:14,18

30 Ιωάννην 15:26, Γαλάτες 4:6

 

[print_link]